Kari Traa pulsvanter

Noen ganger er det bare gøy å gjøre noe en får en ide på! Falske fletter er noe jeg synes er utrolig dekorativt og så ser det ferdige produktet vanligere å strikke en hva mange skulle tro. Selv har jeg fått flere spørsmål om hvordan det gjøres og for noen dager siden forklarte jeg her på bloggen en lett måte å utføre de på.

Så tilbake til ideen min, alle har vi vel sett Kari Traa luene som lenge har vært populære? En av hennes masseproduserte luer ser ut som den er strikket med falske fletter og jeg tenkte siden jeg hadde noen nøster liggende at jeg kun lage pulsvanter med samme struktur. Derfor er disse enkelt og greit en ide av meg med inspirasjon fra Kari Traa.

 

Størrelse;

  • Dame, men skulle du få lyst til å strikke de mindre eller større er det bare å trekke fra eller legge til masker på antall 5.

Utstyr;

  • Pinner nr. 4.
  • To nøster med merino ekstra fine fra Drops. Selv har jeg brukt fargen brun med kode 06.

Oppskrift;

  • Legg opp 50 masker.
  • Strikk falske fletter, forklaring finner der her.
  • Stikk 12 rapporter med flettene før du lager hull til tommel. Hullet til tommelen lages mellom omgang 1 og 2 på den begynnende rapport nr. 13. Her settes da ti masker over på en tråd og det legges opp nye ting masker.
  • Strikk 4 rapporter med fletter til avslutt på etter omgang 1 på den 5 rapporten for å så felle av.

Ønsker du den kortere eller lengre en hva jeg har strikket er det bare å slutte av før eller strikke lengre. Dette gjelder også for tommelen. 😊

Tommel;

  • Sett de 10 masken fra tråd over på pinnene og plukk om ti ny masker på oversiden. På den måten har du 20 masker som tommelen skal strikkes over.
  • Begynn nå med falske fletter, men på første rapport begynner mønsteret på omgang 2.
  • strikk 3 rapporter og avslutt når du har strikket 1 omgang på rapport 4.

#strikking #minmote #fletter #falskefletter #karitraa #pulsvanter 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg