Lothepus lue

Farmen kjendis går for første gang på tv 2 og Lothepus er en mann de fleste har lagt merke til. Den typiske mannemann fra Fjorden Cowboys, Leif Einar Lothe som prøver å stå tøff frem på tv men egentlig er han bare en pus. 😉

Lothepus- eller Rallargenseren har allerede gått sin seiersgang og takket være at Lothe ga sin lue til Linni Meister er det nå luen som går sin seiersgang. Oppskriften finner dere gratis på Dale garn sine sider, men selv laget jeg min egen lue da jeg synes den fra Dale var veldig stor.

Jeg har strikket mine i Merino Ekstra Fine fra Drops, på en lue går det med 1,5 nøster i bunnfarge og under ett nøste av de tre andre fargene. Fargene jeg har brukt er 05 lys grå i bunnfarge, 35 mørk lyng, 01 natur, 31 skogsgrønn og jeansblå.

Hele luen er strikket på pinne nr. 4 med og istedenfor å sy fast belegget, har jeg strikket fast belegget etterhvert for å på den måten få sammenkoblingen like elastisk som selve luen. Jeg strikket 8 partier av det mønsteret som er i kun grått før selve fellingene.

Størrelser;

  • Små barn 88 masker
  • Store barn 96 masker
  • Ungdom/dame 104 masker.
  • Herre 112 masker.

#strikking #minmote #klær #voksen #barn #herre #dame #farmen #farmen2017 #lothepus #FjordenCowboys #garnstudio #drops

4 kommentarer
    1. Fine luer! Holder på med en nå, ser ut som om den får en grei størrelse. Gjorde det samme som deg og strikket fast belegget. Minst mulig sømmer, takk! 😉

    2. mimouna: Ja, selv syntes jeg den ble finere med mindre masker og ikkje så lang. Men det er jo en smakssak, det viktigste er at en blir fornøyd selv.
      Veldig enig med deg, minst mulig sying. Selv om e elske å strikke er og vil mest sannsynlig tråd festing bestandig være kjedelig. ??

    3. Hei.
      Har strikka to i damestr som ble lagt ut. Men de er jo kjempestore. Er det bare å legge opp de maskene du har skrevet ned og strikke som vanlig?

    4. Hei Kari, visst du har strikket etter originaloppskrift skjønner jeg de ble store. Min første ble også veldig stor, heldigvis såg jeg det før jeg var kommet så langt. Nå vet jeg jo ikke hvilket garn og hvilke pinner du har brukt. Men med pinne 4, merino ekstra fine og de maskeantallene jeg har oppgitt ble jeg iallefall fornøyd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg