#1 – KBK design

Reklame | KBK, Life og Drømmestrikk

Gud bedre, tenk det er godt over tre år siden denne ideen kom på banen.

Selv må jeg innrømme at jeg ikke har den største interesse for fotball! Men med venner og kollegaer som følger med blir en jo litt interessert og kanskje litt nyskjerrig?

KBK kom jo også i eliteserien på den tiden og ikke bare var det stort for fotballklubben men også for byen Kristiansund.

I forbindelse med kampen som fikk gutta til eliteserien kom altså denne ideen på plass. Gensere og luer med logo til KBK. Gøy tanke i seg selv for ei som liker å utfordre seg selv, men tanken kom på om dette var lov. Derfor tok jeg kontakt med daglig leder / marked leder Kjetil Thorsen og spurte pent om lov. Svaret jeg fikk var positivt og jeg fikk klarsignal om at jeg kunne gjøre dette. 😀

Mønsterne skulle lages av meg og kunne selges på Drømmestrikk og hos Life etter avtale med klubben. Så meg andre ord er det ikke lov å videreselge mønsteret, kopiere det eller selge ferdige produkter så uten videre. Avtalen gjelder mellom KBK, meg og de to butikkene.

Første jeg gjorde når jeg begynte med designet var å se på drakten til KBK. Valget falt til slitt på å bruke bokstavene KBK, fotballer og selve ugla.

KBK – Kristiansund Ballklubb – Lue 1.
4 kommentarer
    1. Så flott den var da👏
      Jeg har et par stk som lurte på om jeg ville strikke KBK-lue… Frigir/selger du oppskrifta?
      Eller hvor mye tar du for å strikke lue? Ei dame (skal være litt stor – ikke klistret til hodet, men ser ut som denne er litt slik) og en herre…
      mvh Grete Dønheim

    2. Takk for hyggelig tilbakemelding.

      Jeg selger og deler dessverre ikke oppskrift. Det er egentlig copyright på logoen til KBK og jeg har fått tillatelse til å lage mønster og strikke.
      På grunnlag av dette, strikker jeg disse på bestilling, men jeg deler som skrevet over ikke mønsteret mitt.

      Luen er i onesize og så langt er alle mottakere fornøyd med de, både damer og menn. Den er muligens litt mer baggy til dame enn herre. Men jeg har ikke hørt om noe misnøye på størrelse fra noen.

      Jeg selger luen for 250 kroner, det dekker garnet og jobben. Trengs det at de sendes kommer porto oppå der igjen.

    3. Hei igjen og takk for svar😊
      Da bestiller jeg 2 stk luer. Klarer du det før jul? Jeg bor ikke i byen, men i omegn så jeg skal vel flere turer inn til byen før jul.
      På forhånd takk!
      Mvh Grete Dønheim

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg