#1 Nancygenser

Reklame | Europris

Denne gangen har jeg strikket en genser med Nancy mønster. Opprinnelig finns ikke mønsteret i genser i størrelse 2 år, men jeg tok bare utgangspunkt i mønsteret på kofte i størrelse 2 år og kuttet ut oppklippsmaskene. Så bare ved å gjøre denne lille endringen hadde jeg mønstret klart.

Nancy genser, En av de fineste genserne jeg vet om når det kommer til mønster.

Kollegaen min som ønsket seg denne til barnebarnet sitt kom med en pose garn, posen inneholdt garn som følger;

  • 3 nøster blå.
  • 1 nøste hvitt.
  • 1 nøste rosa.
  • 1 nøste grått.
  • 1 nøste lysblå.

Garnet Alpa kan du få tak i hos Europris og garnet var godt og mykt å strikke i.

Nancy er opprinnelig strikket med 4 masker, men her lagde jeg en variant med 5 farger siden hun ønsket det. Mønsteret til kofta får dere kjøpt som enkeloppskrift eller i oppskriftshefte hos Sandnes.

Her ser dere hvordan heftet på koften ser ut, den som jeg brukte som utgangspunkt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg